Wikia

Saiyan-leger
NappaVegetaRaditz-FriezaDefe.png

Positie

Gedeactiveerd

Locatie

Planeet Vegeta

Leider

Koning Vegeta (koning der saiyans)

  • Vegeta (na de vernietiging van de planeet Vegeta)

Leden

Duizenden saiyans

Het Saiyan-leger was een militair leger van de saiyans. De leider is de koning van de saiyans, koning Vegeta, en Nappa is de hoogste en krachtigste generaal. Het saiyan-leger maakt deel uit van Frieza's leger. Het leger wordt vernietigd wanneer Frieza de planeet Vegeta laat exploderen, wat bijna het hele saiyan-ras uitroeit. Slechts vijf saiyans overleven de aanval.

Verloop

Eerste oorlog

De eerste oorlog van de saiyans was tegen de tuffles. De saiyans hadden gewonnen. Dankzij de volle maan transformeerden de saiyans in Oozaru's en vernietigden de Tuffles. Toen namen de saiyans hun planeet over en noemden het Vegeta, vernoemd naar hun koning.

Slaven van Frieza

Hierna werden de saiyans slaven van Frieza en maakten deel uit van zijn leger. Alle saiyans moesten in het leger. Het saiyan-leger had in honderden gevechten gestreden en door hun record kregen ze respect van Frieza. Maar toen ze steeds sterker begonnen te worden, begon Frieza ze te vrezen en dacht dat er op een dag een saiyan sterk genoeg zou kunnen zijn om tegen zijn macht te kunnen strijden.

Vernietiging

Nadat Bardock en zijn groep de hanassans hadden verslagen, wat zelfs Frieza's elite-soldaten niet konden, kondigde Frieza de vernietiging van het saiyan-ras aan. Frieza's schip vloog richting de planeet van de saiyans en koning Vegeta en zijn sterkste groep soldaten vielen aan. Ze werden allemaal makkelijk gedood. Daarna vernietigde Frieza de planeet Vegeta met het hele saiyan-ras erbij.

Op Aarde

Hierna waren er nog drie saiyans over. De prins Vegeta, zijn lijfwacht Nappa en Bardock's zoon Raditz. Ze moesten in Frieza's leger. De drie saiyans besloten samen te gaan werken onder leiding van Vegeta. Samen hebben ze de planeet Shikk veroverd, en de hele bevolking uitgeroeid. Maar in plaats dat ze een compliment kregen van Frieza, werden ze alleen maar bespot en uitgelachen omdat ze er lang over hebben gedaan. Daarna hadden ze een andere planeet op het oog, maar met drie personen konden ze die niet overnemen. Toen herrinnerde Raditz zich een vierde saiyan, zijn jongere broer Kakarot (Goku), die naar de Aarde gestuurd is. Raditz besloot om naar de aarde te gaan om Goku op te halen. Tot zijn grote schrik ziet hij dat de planeet nog niet is veroverd. Goku weigert zich bij Raditz te voegen. Raditz sterft in een gevecht met Goku en Piccolo. Voor Raditz' dood vertelt Piccolo hem over de dragonballs en die informatie geeft hij door aan zijn kameraden Nappa en Vegeta. Zij vertrekken ook naar de aarde om de dragonballs te vinden, zodat ze zich onsterfelijk kunnen wensen. Nappa verslaat veel vechters, maar wordt verslagen door Goku. Vegeta is teleurgesteld en vermoordt Nappa. Nadat Vegeta ook wordt verslagen, is het gedaan met het saiyan-leger. Vegeta gaat uit Frieza's leger en verraadt hem, wat uiteindelijk leidt tot zijn dood.

Bekende leden

Around Wikia's network

Random Wiki