Wikia

PorungaDragonDBK.-1-.png

Porunga

<< TERUG NAAR HOOFDPAGINA >>

Porunga is een enorm grote groene draak die wordt opgeroepen door middel van de 7 dragonballs van Namek bij elkaar te zoeken. Hij is geschapen door Guru.

Dragonballs

De 7 dragonballs die hierboven worden genoemd moeten wel op de planeet Namek gevonden zijn. Het zijn oranje bollen die genummerd zijn door middel van sterren. Zo heb je dus de "1-star" dragonball tot en met de "7-star" dragonball". Leg deze bij elkaar en roep: Porunga, Eeuwige Draak van de planeet Namek. Ik roep u op! Deze tekst moet wel in de taal van de planeet Namek geroepen worden. Deze dragonballs worden verspreid over heel de planeet nadat de wensen in vervulling zijn gegaan. De dragonballs en de draak die hierin rust, zijn gemaakt door Guru. Maar deze mensen moeten wel uit de Drakenfamilie komen, omdat alleen deze mensen de bevoegdheid en de vaardigheden hiervoor hebben. De dragonballs zijn ook veel groter op planeet Namek dan op de Aarde.

Beschermdraak

Porunga is de beschermdraak van Namek en daarom worden de dragonballs ook over deze planeet verspreid na de vervulde wensen.

Draken

Er zijn meerdere draken buiten Porunga om. 1 hiervan is Shenron. Dit is de beschermdraak van de Aarde. Deze andere draken met hun dragonballs zijn ook gemaakt door verschillende mensen van de planeet Namek. Naast iedere draak, dus per 7 dragonballs en per planeet, is er ook een beschermheer.

Around Wikia's network

Random Wiki