Wikia

465px-KingKaiNV-1-.png
Noord-Kai, beter bekend als King Kai, staat bekend als een vechtkunsten-expert en een goede leraar. Ook beschikt hij over telepathische gaven en is hij dol op grappen.

Hij woont op een kleine planeet aan het einde van het Slangenpad in het hiernamaals, samen met de aap Bubbles en de krekel Gregory. Op het planeetje is de zwaartekracht tien keer zo groot als op aarde. We zien King Kai voor het eerst in Dragon Ball Z wanneer Goku bij hem traint na zijn dood in het gevecht tegen Raditz. Het belangrijkste wat King Kai Goku leert zijn Kaioken en de Spiritus-bom. Yamcha, Tien, Chiaotzu en Piccolo trainen na hun dood in de saiyan-saga ook bij hem, totdat ze teruggewenst worden met de dragonballs.

Wanneer Cell tijdens de Cell-spelen zichzelf wil opblazen om zo de Z-Fighters en de aarde te vernietigen, gebruikt Goku zijn Urgente Transmissie om Cell naar King Kai's planeet te transporteren. Daar ontploft Cell en Goku, King Kai, Gregory en Bubbles sterven. Na hun dood gaan King Kai, Gregory, Bubbles en Goku naar de planeet van de Grote Kai. In de anime wordt er een vechtkunsten-toernooi gehouden door de Grand Kai ter ere van de dood van King Kai. De andere Kai's vinden het erg grappig dat hij dood is.

Ook na de terugkeer van Goku naar de aarde in de World Tournament-saga blijft King Kai op de planeet van de Grote Kai wonen, hij wordt niet meer teruggewenst met de dragonballs. Zo nu en dan staat hij de Z-Fighters nog bij met raad via zijn telepathische gaven.

Around Wikia's network

Random Wiki