Wikia

Emperor Pilaf
Pilaf.jpg
Naam Pilaf
Leeftijd {{{leeftijd}}}
Geboortdatum {{{geboortedatum}}}
Ras Onbekend
Kleur ogen Zwart
Kleur haar Geen
Debuut Dragon Ball Episode 1
Familie Mai (handlanger)

Shu (handlanger)

Keizer Pilaf is de eerste echte schurk van Dragon Ball. Hij droomt ervan om de wereld over te nemen.

Krachten

Pilaf heeft geen speciale vechtkrachten, maar hij heeft al meermaals getoond dat hij heel slim kan handelen.

Bijzondere eigenschappen

Op een of andere manier slaagt hij er altijd weer in om de dragonballs te vinden.

Verhaal

Samen met zijn handlangers Shu en Mai is hij in Dragon Ball dan ook op zoek naar de dragonballs. Ondertussen zoeken Goku en zijn vrienden de dragonballs ook. Ze worden gevangen genomen door Pilaf en opgesloten in zijn basis. Maar wanneer Pilaf eindelijk zijn wens wil doen ontsnappen zijn gevangenen en wenst Oolong snel een slipje. De dragonballs verdwijnen en Pilaf is nog steeds geen wereldheerser.

Al snel bedenkt Pilaf een nieuwe plan; hij zal koning Piccolo bevrijden uit de rijstkoker waar hij ooit in is opgesloten. Hij gaat er vanuit dat de sterke krijger hem zo dankbaar zal zijn dat hij hem helpt bij de zoektocht naar de dragonballs en zijn vijanden verslaat. In de praktijk blijkt het toch anders te werken; Koning Piccolo laat Pilaf en zijn handlangers voor hem werken en wenst zichzelf weer jong met de koning Piccolo. Na de dood van koning Piccolo zien we Pilaf niet meer terug tot het begin van Dragon Ball GT.

Pilaf, Shu en Mai hebben op de één of andere manier de Black Star- dragonballs gevonden op Kami's Lookout. Net wanneer Pilaf de wereldmacht wil wensen komt Goku aangelopen. Pilaf zegt dat hij liever had gehad dat Goku nog een kind was, dan was hij zwakker geweest. Shenron hoort dit en laat Goku weer een kind worden. De dragonballs verspreiden zich en Pilafs plan is weer mislukt.

Around Wikia's network

Random Wiki