Wikia

Kami
250px-KamiGarlicJuniorSagaNV-1-.png
Naam Kami
Leeftijd {{{leeftijd}}}
Geboortdatum {{{geboortedatum}}}
Ras Namek
Kleur ogen Zwart
Kleur haar Geen
Debuut Dragon Ball
Familie Koning Piccolo (tegenhanger/slechte deel)

Piccolo (zoon/slechte deel/fusie)
Piano (zoon van slechte deel)
Tambourine (zoon van slechte deel)
Cymbal (zoon van slechte deel)
Drum (zoon van slechte deel)
Shenron (creatie)
Nail (fusie)
Dende (opvolger)
Mr. Popo (assistent)

<< TERUG NAAR HOOFDPAGINA >>

Kami is de wachter van de planeet Aarde en het goede deel van de demoon Piccolo. In het Japans is de letterlijke vertaling van 'Kami': "God".

Verhaal

Lang geleden braken er slechte tijden aan op de planeet Namek. Een namekiaan genaamd Katassu stuurde zijn zoon in een ruimteschip weg van de planeet. Het schip landde op aarde. De jonge namek bleef een tijd wachten op zijn vader. Toen die na een lange tijd nog niet gekomen was trok de zoon van Katassu de wijde wereld in. Onderweg hoorde hij van de beschermer van de aarde en hij besloot bij hem in de leer te gaan. De beschermer had in die tijd nog een leerling: Garlic. Het doel van de namek was om zijn meester op te volgen na diens dood. In zijn leerperiode creëerde hij ook de Blackstar-dragonballs (het maken van dragonballs was gebruikelijk op planeet Namek), maar zijn meester wist dat deze verzameling te krachtig was en verstopte hem in het paleis. De beschermer wilde de namek pas aanstellen als zijn opvolger wanneer hij het kwaad uit zijn lichaam had verdreven. Dat deed Katassu's zoon en zo leefde hij verder als de goede Kami en de kwaadaardige demoon koning Piccolo.

Kami volgt zijn meester na diens dood op als beschermer van de Aarde. Hij creëert een nieuwe reeks dragonballs, deze keer een goede. Vanaf zijn Uitkijk volgt hij samen met zijn trouwe assistent Mr. Popo alle problemen die op aarde plaatsvinden. Wanneer Piccolo (de afstammeling van koning Piccolo) sterft in de Saiyan-saga sterft hij met hem, doordat ze eigenlijk dezelfde persoon zijn. Wanneer Piccolo wordt teruggewenst met de namekiaanse dragonballs keert Kami ook terug. Na het gevecht met Garlic Jr. komt de dreiging van de androïden. Wanneer ook Cell ten tonele verschijnt besluiten Kami en Piccolo te fuseren en zo weer de namekiaan te worden die ze eens waren. Omdat Piccolo's lichaam gebruikt wordt voor de fusie blijft men hem Piccolo noemen. Met de fusie verdwijnen Kami's dragonballs, maar is wel de sterkste krijger van dat moment ontstaan.

Around Wikia's network

Random Wiki