Wikia

Hercule
250px-Mr.SatanHerculeWMAT-1-.png
Mr. Satan
Naam Hercule
Leeftijd {{{leeftijd}}}
Geboortdatum {{{geboortedatum}}}
Ras Mens
Kleur ogen Bruin
Kleur haar Zwart
Debuut DBZ Episode 173: Dende's Dragon
Familie Videl (dochter)

Pan (kleindochter)
Goku Jr. (achter-achterkleinzoon)

Hercule is een professionele worstelaar die we voor het eerst zien in de saga over de Cell-spelen. Hij heeft het 24ste Wereldtoernooi gewonnen (daar deden geen Z-fighters aan mee) en is op dat moment dus de wereldkampioen in de vechtkunsten. Wat opmerkelijk is aan Mr. Satan is dat hij het enige personage is dat - samen met Opperste Kai - niet overleden is in zien of horen.

Hercule neemt deel aan de Cell-spelen, maar wordt meteen door Cell de ring uitgeslagen. Hij schuift zijn verlies op verzonnen maagkrampen en schept tijdens de rest van de spelen op over zijn kracht. Wel is hij degene die Android 16 naar Gohan brengt, wat een cruciaal moment in het gevecht is. Na de spelen denkt iedereen dat Hercule Cell verslagen heeft.

Zeven jaren gaan voorbij na de Cell-spelen. Het 25e Wereldtoernooit begint en tot Hercule's grote schrik verschijnen de krijgers van de Cell-spelen daar. Ook is één van hen bevriend met zijn dochter Videl. Door tussenkomst van Babidi vertrekken alle Z-fighters, behalve Android 18 en Mighty Mask (Trunks en Goten in vermomming). Er volgt een Battle Royale (gevecht met meerdere personen), waar Mighty Mask wordt gediskwalificeerd als men erachter komt wie er onder de vermomming zitten. Hercule gooit het met Android 18 op een akkoordje en wint voor de tweede maal het Wereldtoernooi. Niet lang daarna wordt hij goede vrienden met dikke Buu en hij helpt goed mee in het gevecht tegen Kid Buu op Opperste Kai's planeet. Na het gevecht tegen kind-Buu trekt dikke Buu, die voortaan door het leven gaat als Mr. Buu, bij hem in. In de Wereldtoernooien die volgen is Hercule steeds eerste en Mr. Buu tweede, ook als er Z-Fighters meedoen (ze laten hem winnen).

Hercule wordt op aarde gezien als de grootste held, ook al is hij in werkelijkheid een wat laffe man. Wel is hij sterker dan de gemiddelde aardbewoner en hij helpt de Z-fighters - met wie hij vrienden wordt (zeker nadat Gohan en Videl een relatie krijgen) - een aantal keren erg goed. Hercule wordt als de beste leugenaar gezien voor de Z-Fighters.

Around Wikia's network

Random Wiki