DBZTheLegacyofGokuII.jpg

The Legacy of Goku II

Dragon Ball Z: The Legacy of Goku II is een video-game voor de Game Boy Advance, gebaseerd op de populaire anime serie Dragon Ball Z. Het is een action role-playing game en is ontwikkeld door Webfoot Technologies en uitgebracht in 2003. Het is de sequel van Dragon Ball Z: The Legacy of Goku en wordt vervolgd door Dragon Ball Z: Buu's Fury.

Gameplay

Het spel is een actie-adventure RPG. De speler bestuurt een Dragon Ball karakter en neemt deel in verschillende delen van de franchise. Vechten is de belangrijkste focus van het spel. De speler kan op de A knop drukken om fysieke aanvallen te gebruiken, terwijl de B-knop de speler een verscheidenheid van energie kan los laten. Energie aanslagen verminderen de energie meter die oplaadt wanneer het niet in gebruik is. Energie-aanvallen kunnen worden doorlopen met de L-knop, en meer energie-aanvallen kunnen worden geleerd als de speler vordert in het spel. In latere games in de reeks zijn er transformaties die de spelers karakter tijdelijk sterker gemaakt. Door vijanden te verslaan, ontvangt de speler ervaringspunten, die de speler in staat stelt de personage een level hoger en sterker te laten groeien. Nieuw in het spel is dat de speler ook gebruik kan maken van een apparaat genaamd de scouter, om de statistieken van de verschillende personages in het spel te bekijken, evenals algemene informatie over hen.

Historie

Dragon Ball Z: The Legacy of Goku II is de tweede titel in de serie. Het werd uitgebracht in de Verenigde Staten op 17 juni 2003, en in Europa op 1 augustus 2003. Het verhaal van het spel gaat verder waar The Legacy of Goku ophoudt en gaat door tot het einde van de Cell Games Saga. Het spel introduceerd een aantal nieuwe concepten in de serie. De eerste zijn de transformaties, die toegestane karakters tijdelijk sterker laat worden, ten koste van hun energie die langzaam aftapt. Ze introduceerde ook de scouter, waardoor spelers de statistieken van andere karakters in het spel op kunnen zoeken, evenals algemene informatie over hen. Het spel introduceerde ook krachtige melee aanvallen, waardoor karakters na een korte periode van het opladen een krachtige fysieke aanval kunnen ontketenen. Het spel bevat ook capsules die de kracht van de toegestane karakters kunnen opvullen die werden verspreid over de game wereld.

Speelbare karakters

  • Gohan- Base, Super Saiyan (Super Saiyan 2 final battle only)
  • Piccolo- Versmolten met Kami
  • Vegeta- Base, Super Saiyan
  • Future Trunks- Base, Super Saiyan
  • Goku- Base, Super Saiyan
  • Hercule (Vergrendelbaar na de Cell Games en het vinden van alle trophies)

Eindbazen

Around Wikia's network

Random Wiki