587px-Dragon Ball Z Legacy of Goku Packshot.jpg

The Legacy of Goku

Dragon Ball Z: The Legacy of Goku is een video-game voor de Game Boy Advance, gebaseerd op de populaire anime serie Dragon Ball Z. Het is een action role-playing game en is ontwikkeld door Webfoot Technologies en uitgebracht in 2002. Het spel werd gevolgd door twee vervolgen: Dragon Ball Z: The Legacy of Goku II, uitgebracht in 2003, en Dragon Ball Z: Buu's Fury, uitgebracht in 2004.

Gameplay

Het spel is een actie-adventure RPG. De speler bestuurt Goku en neemt deel in verschillende delen van de franchise. Vechten is de belangrijkste focus van het spel. De speler kan op de A knop drukken om fysieke aanvallen te gebruiken, terwijl de B-knop de speler een verscheidenheid van energie kan los laten. Energie-aanslagen verminderen de energie-meter die oplaadt wanneer het niet in gebruik is. Energie-aanvallen kunnen worden doorlopen met de L-knop, en meer energie-aanvallen kunnen worden geleerd als de speler vordert in het spel. In latere games in de reeks zijn er transformaties die de spelers karakter tijdelijk sterker gemaakt. Door vijanden te verslaan, ontvangt de speler ervaringspunten, die de speler in staat stelt het personage een niveau hoger en sterker te laten groeien.

Historie

Dragon Ball Z: The Legacy of Goku werd uitgebracht in de Verenigde Staten op 14 mei en in Europa op 4 oktober 2002. Het spel heeft betrekking op het verhaal van Dragon Ball Z, tot de vernietiging van de planeet Namek. Goku is het enige speelbare personages.

Around Wikia's network

Random Wiki