DBZBuusFury.jpg

Dragon Ball Z: Buu's Fury

Dragon Ball Z: Buu's Fury is een video-game voor de Game Boy Advance en het vervolg op Dragon Ball Z: The Legacy of Goku II. Net als zijn voorgangers is het een action role-playing game en is uitgebracht in 2004.

Gameplay

Het spel is niet veranderd van zijn voorganger en is een actie-adventure RPG. De speler bestuurt een Dragon Ball karakter en neemt deel in verschillende delen van de franchise. Vechten is de belangrijkste focus van het spel. De speler kan op de A knop drukken om fysieke aanvallen te gebruiken, terwijl de B-knop de speler een verscheidenheid van energie kan los laten. Energie aanslagen verminderen de energie meter die oplaadt wanneer het niet in gebruik is. Energie-aanvallen kunnen worden doorlopen met de L-knop, en meer energie-aanvallen kunnen worden geleerd als de speler vordert in het spel. In latere games in de reeks zijn er transformaties die de spelers karakter tijdelijk sterker gemaakt. Door vijanden te verslaan, ontvangt de speler ervaringspunten, die de speler in staat stelt de personage een level hoger en sterker te laten groeien. Net als in The Legacy of Goku II kan de speler gebruik maken van een apparaat genaamd de scouter, om de statistieken van de verschillende personages in het spel te bekijken, evenals algemene informatie over hen.

Historie

Dragon Ball Z: Buu's Fury is de derde en laatste spel in de serie. Het werd uitgebracht op 14 september 2004 in Noord-Amerika. Het spel richt zich op de laatste onderdelen van de Dragon Ball Z-serie, namelijk de gevechten met Majin Buu. Het spel heeft een aantal nieuwe toevoegingen aan de reeks toegevoegd. Ten eerste, heeft het spel toegevoegd apparatuur, die op de karakters gebruikt kan worden om tekens op hun statistieken te wijzigen en verschillende andere voordelen bieden. Ook is de mogelijkheid om te blokken toegevoegd, door de R-toets te gebruiken, en ook om de energie te blokkeren. Beide technieken verminderen sterk de hoeveelheid van de schade die wordt ontvangen van de aanslagen. Het spel heeft ook verschillende andere functies toegevoegd, zoals fusies en het vermogen om te transformeren in een Super Saiyan 3.

Speelbare karakters

  • Goku (Base, Super Saiyan, Super Saiyan 3)
  • Gohan (Base, Super Saiyan, Mystic) (en alternatieve costumes)
  • Goten (Base, Super Saiyan)
  • Trunks (Base, Super Saiyan)
  • Vegeta (Base, Super Saiyan, Majin) (only one time in the game, during the Babadi saga)
  • Gotenks (Base, Super Saiyan, Super Saiyan 3) (Alleen met het gebruik van de Fusion Dance tussen Goten en Trunks)
  • Gogeta (Super Saiyan) (Alleen met het gebruik van de Fusion Dance tussen Goku en Vegeta) (Vergrendelbaar wanneer alle 25 Hercule exhibits en alle 15 Z-Fighter exhibits zijn gevonden, ook speelbaar tijdens Janemba saga)
  • Vegito (Base, Super Saiyan) (Speelbaar voor een korte periode, ook verkrijgbaar via Gameshark of Action Replay)
  • Videl (Speelbaar voor een korte periode)
  • Hercule (Speelbaar voor een korte periode)

Eindbazen

Around Wikia's network

Random Wiki