Wikia

Dragon ball z budokai tenkaichi 3.jpg

Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3

Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 is een videospel voor de Wii en de PlayStation 2 en is het vervolg op Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2.

Het spel is ontwikkeld door Spike en gepubliceerd door Namco Bandai en Atari. Het spel is op 4 oktober in Japan uitgebracht. In de VS is het spel op 13 november 2007 uitgebracht, en in Europa op 9 november 2007. In november 2008 komt er een speciale editie uit voor de Xbox 360.

Gameplay

Er zijn ongeveer 160 personages in het spel samen met 30 arena's. Dit spel heeft het grootste scala van speelbare personages bieden uit de geschiedenis van de videogames.

Atari heeft aangekondigd dat de Wii-versie van het spel een online-multiplayer mode zal bevatten. Omdat de PlayStation 2-versie geen online mode heeft, heeft Spike een nieuw "Disc Fusion System" erin gestopt. Als de speler een CD van Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi of Budokai Tenkaichi 2 erin stopt, krijg de speler een nieuwe mode genaamd "Ultimate Battle" (of in het geval van Tenkaichi 2 krijgt de speler Ultimate Battle Z), waar het de bedoeling is om 100 vijanden te verslaan.

Nieuwe gameplay elementen

  • Blast Combo - Spelers kunnen hun tegenstanders in de lucht schoppen en daarna nog een keer aanvallen door achter de tegenstanders te teleporteren.
  • Sonic Sway - Een techniek dat gebruikt wordt om slagen of schoppen van de tegenstander te ontwijken.
  • Z-Counter - Dit is een vaardigheid om tegenaanvallen te doen door snel achter de vijand te teleporteren.
  • Z-Burst Dash - Een verbeterde versie van de dash-aanval van de vorige games, deze keer kan de speler zigzaggen om aanvallen te ontwijken of om de vijand te verrassen.
  • Door de toevoeging van een nieuwe Battle Replay mode kunnen spelers kunnen nu hun gevechten nakijken. Wanneer de speler een gevecht opnieuw bekijkt is er een keuze uit verschillende camera's.

De extra's

PS2-versie:

  • Deze versie bevat een Disc-fusionsysteem. Spelers die Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi en Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 hebben die kunnen extra spelmodus bevatten. De extra spelmodus zal zijn Ultimate Battle waar de speler 100 vijanden moet verslaan en Course Battle als survival battle.

Wii-versie:

  • Deze versie zal een online multiplayer bevatten via Nintendo WiFi. Er zullen zes verschillende modes in de online functie zitten. Hieronder de lijst:

Custom Battle: Vechten met een zelf gecreëerde personage.

Normal Battle: Vechten met een personage zonder opgevoerde krachten.

Friend Battle: Vechten tegen een vriend van de speler met behulp van Friend Codes.

Ranking Battle: Vechten voor de eerste plaats.

Ranking: Hier kan de speler de lijst zien hoeveelste de speler staat op de Ranking lijst.

Shop: Hier kan de speler voorwerpen kopen en ruilen met andere mensen.

Recensies

Famitsu: PS2-verise 32/40, Wii-versie 33/40

IGN: Beide versies 8.0/10

NGamer : Wii-versie 7.5/10

Personages

Hieronder de lijst van de personages:

Terugkerende personages
Nieuwe personages

Around Wikia's network

Random Wiki