Wikia

Dbzbt2 wii.jpg

Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2

Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 (in Japan Dragon Ball Z Sparking Neo) is een videospel uit 2006 voor de PlayStation 2 en Wii, en is de sequel van Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi. De Nintendo Wii versie kwam in maart 2007 uit. Het zal extra karakters en area's bevatten t.o.v de Amerikaanse versie. De PlayStation 2 versie kwam 27 oktober uit. Alle karakters van het vorige deel zullen erin zitten plus nieuwe karakters van de Dragon Ball, Dragon Ball Z, Dragon Ball movies en Dragonball GT series.

Story Mode

In dit deel zal het verhaallijn weer hetzelfde zijn. Het vehaal volgt de sagas van de series met tussendoor de gebeurtenissen van de films. Maar in dit deel zal het spel nu RPG-elementen bevatten. Zo kun je met Goku de wereld van Dragon Ball rondvliegen. Je kan hierbij landen in de steden om met het personnage te praten die er zich bevindt. Afhankelijk van de plek waar je zit, kun je voorwerpen kopen of vinden.

Wat later krijg je de kans om met sterke(re) tegenstanders te sparren: soms hoef je een vijand helemaal niet te verslaan, maar alleen te overleven. Door andere vijanden te verslaan kun je de vaardigheden van de personnages verbeteren én dragonballs vinden (weet je hierbij al welke wens je wil verwezenlijken?  ). Er zijn maar enkele gevechten die je toegang verlenen tot nieuwe verhaallijnen. Het is aan jouw om die te vinden, wil je toegang krijgen tot de beste artefacten !

Spike paste het spel op deze manier aan om het vechten minder eentonig te maken.

Area's

  • Glaciers (gevecht tegen Android 13) (Nieuw)
  • Kame's house (Nieuw)
  • Supreme Kai's World
  • Rocky Area
  • Namek
  • Dying Namek (Nieuw)
  • Wasteland
  • Dying Earth (Nieuw)
  • Cell Games Arena
  • Room Of Spirit And Time
  • World Championship ring
  • City (Ruins)
  • Mountain Road
  • Planet (planeet waar gevechten worden uitgevochten die niet op aarde of op Namek plaatsvinden zoals het gevecht met Broly, het eerste gevecht met Bebi)
  • Islands
  • Kami's Lookout
  • Space (Japanse/PAL Wii-versie)

Nieuwe of terugkerende elementen

  • In-game transformaties en fusies: Op aandringen van de fans is het weer mogelijk door op R3 (of 1 bij de wii) + bijbehorende transfromatieknop te drukken weer te tranformeren (SSJ) of the fuseren (Gotenks)
  • Tag-team opties: Met maximaal 5 personages in een team te vechten tegen een ander team of personage. Het is alleen hier mogelijk om met 2 personages te fuseren.

Speelbare personages

Alle personages van Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi komen terug in het tweede deel en hebben soms meer transformaties gekregen. De kracht van het personage hangt meestal af van de spiermassa, bijvoorbeeld: Een personage met veel spieren geeft hardere klappen maar is veel trager dan een karakter die klein is want die zijn meestal veel sneller.

Returning Characters
New Characters

Around Wikia's network

Random Wiki