Wikia

FUNiDBKai-1-.jpg
Dragon Ball Kai is een Japanse animatieserie. De serie telt 98 afleveringen.

Het is een naar HD geremasterde versie van Dragon Ball Z, ten gelegenheid 20 jarige bestaan. De serie is gemaakt met de bedoeling dat het meer op de originele manga gaat lijken. De serie ging in première bij Fuji TV op 5 april 2009, dit was vlak voor One Piece. De twee series worden samen als 'Dream 9' uitgebracht.

Serie

Dbkposter-1-.jpg
De serie wordt uitgebreid vernieuwd voor de Japanse televisie. Het is geen nieuwe animatie, maar een geremasterde bewerking, die door bepaalde gebeurtenissen van Dragon Ball Z loopt. Een deel van deze bewerkingen bestaat uit het opnieuw formatteren en de uitbreiding van het beeld op breedbeeld. Door middel van digitale verwerking is het beeld levendig gemaakt. Beschadigingen uit de originele serie zijn verwijderd waardoor de serie van hogere kwaliteit is geworden.

Dragon Ball Kai bevat een nieuwe opname van het dialoogvenster, het merendeel is ingesproken door Japanse stemacteurs. De openingsthema's zijn volledig nieuw. Takayoshi Tanimoto voert nieuwe openingen uit van de reeks genaamd "Dragon Soul" en "Yeah! Break! Care Break!". Deze nieuwe opening en afsluiting bevat ook verschijningen door Frieza, Zarbon, Dodoria, de Ginyu-eenheid, Vegeta, Raditz en Nappa.

Er is ook een nieuwe clip (bumper) na elke pauze, zoals een van Cui en Vegeta in aflevering 19. In tegenstelling tot de originele Dragon Ball Z, verandert Dragon Ball Kai om de paar afleveringen na elke pauze tot een passend karakter.

DBZ Kai

DragonballKai.jpg
De Noord-Amerikaanse animatiedistributeur FUNimation heeft een Engelstalige versie van de serie uitgebracht. De titel is gewijzigd in Dragon Ball Z Kai. Dragon Ball Z Kai Seizoen 1 is vrijgegeven op 18 mei 2010. Dragon Ball Z Kai is in Noord-Amerika vanaf 24 mei 2010 te zien op Nicktoons, een zender van Nickelodeon. Op 6 april bracht FUNimation meer nieuws over de nasynchronisatie. De serie zal voor Nicktoons worden bewerkt in een versie meer trouw aan het Japanse origineel.

Afleveringen

565px-VegetaNappaDragonBallZKai-1-.png

Vegeta's uiterlijk is aangepast en vernieuwd

Toei Animation bevestigde dat de Dragon Ball Kai-afleveringen zou worden bewerkt om meer nabij te volgen in de oorspronkelijke verhaal van Akira Toriyama's manga, resulterend in een sneller bewegend verhaal, en eventueel hrt originele videomateriaal te verbeteren. Op de reeds uitgezonden afleveringen hebben slechts een paar minuten van het materiaal geen invloed op het verhaal, waarschijnlijk om het hoofdstuk te helpen zijn volle 20 min te bereiken.

Around Wikia's network

Random Wiki