Wikia

DBGTLogo-1-.png
Dragon Ball GT
(betekend Grand Tour) is een animatieserie en het vervolg op Dragon Ball Z.

Productie

De productie van de Dragon Ball GT is anders dan de voorgangers Dragon Ball en Dragon Ball Z, omdat Dragon Ball GT niet gebaseerd is op de Dragon Ball-manga bedacht door Akira Toriyama. Hoewel de manga al gestopt was, ging animatiestudio Toei zelf aan de slag met een nieuwe serie. Toriyama heeft echter wel ontwerpen van personages geleverd aan de serie en meegeholpen aan het concept van de serie. Toriyama heeft aangegeven zelf ook deze kant op te zijn geweest mits hij de Dragon Ball-manga verder had geschreven.

Dragon Ball GT begon 7 februari 1996 en eindigde 19 november 1997 en telt 64 afleveringen.

Saga's

Zoals de voorgaande series bestaat Dragon Ball GT uit saga's, hoofdstukken. Deze serie bevat er vier.

Verhaal

Enkele jaren na het gevecht tussen Goku en de gereïncarneerde Buu besluit Pilaf de Black Star-dragonballs te gaan zoeken. Hij vindt ze en op het moment dat hij de macht over de wereld zou wensen, komt Goku tevoorschijn. Pilaf schiet in paniek en wenst dat Goku weer net zo klein is als bij hun vorige ontmoeting (dit was niet zijn bedoeling). Goku wordt weer klein en de dragonballs verspreiden zich over het heelal. Dan wordt duidelijk dat de Black Star-dragonballs een nadelig effect hebben: als ze niet binnen een jaar herenigd zijn op de planeet waarop een wens gedaan is, zal die planeet vernietigd worden. Dit is het begin van een lange reis door de ruimte waarin Goku naar andere planeten reist om de dragonballs te vinden en te wensen dat hij weer normaal zou worden, en zo tegelijkertijd de aarde te redden. Pan (dochter van Videl en Gohan) en Trunks vergezellen hem. Na dit planeetreizen moeten ze ook nog vechten tegen enorm sterke vijanden zoals Baby, Android 17 en de Shadow Dragons. Ook worden Goku en Vegeta Super Saiyan 4 en zullen ze de fusie uitvoeren (twee individuen die één worden).

Nieuwe personages

TV Special

Dragon Ball GT heeft naast de gewone serie ook één TV-special gekend. A Hero's Legacy, vindt plaats aan het einde van Dragon Ball GT en volgt het verhaal van Goku Jr.

Around Wikia's network

Random Wiki