Wikia

DBFunimationLogo.jpg

Dragon Ball is het eerste deel van de anime-versie van de Dragon Ball-manga geschreven door Akira Toriyama. Het tweede deel van deze manga verscheen in tekenfilmserie onder de naam Dragon Ball Z.

De Dragon Ball-anime bestaat uit 153 afleveringen van ieder 20 minuten en liep in Japan van 26 februari 1986 tot 12 april 1989.

Verhaal

DB TAN~1.png
Het verhaal gaat over Goku, die op een dag een meisje genaamd Bulma Briefs tegenkomt. Bulma heeft een dragonball bij zich, waarvan er in totaal zeven zijn. Zij vertelt Goku over de magische werking van deze bollen.

Goku gaat met Bulma mee om haar te helpen in de zoektocht naar de zeven bollen. Tijdens hun reis komen ze vele andere individuen tegen zoals het varkentje Oolong dat voor 5 minuten van gedaante kan veranderen, Yamcha, een woestijnbandiet en zijn bondgenoot Puar, de gevechtskunsten-leraar meester Roshi en zijn schildpad Turtle en Krillin, een monnik die samen met Goku in de leer wil bij Meester Roshi.

Dit is nog maar het begin van Dragon Ball. In de loop van het verhaal komen er steeds meer kwade krachten die de dragonballs voor hun eigen wensen willen misbruiken. Goku en zijn vrienden trachten dit te weerhouden, hoewel dit niet altijd zonder offers lukt.

Personages

Helden:

Schurken:

Around Wikia's network

Random Wiki