Wikia

Chiaotzu
250px-Chiaotzu23WMAT-1-.png
Chaozu
Naam Chiaotzu
Leeftijd {{{leeftijd}}}
Geboortdatum {{{geboortedatum}}}
Ras Mens
Kleur ogen Zwart
Kleur haar Zwart (één haar)
Debuut DB Episode 82: The Rampage of InoShikaCho
Familie Meester Chen (voormalige mentor)
Generaal Tao (voormalige mentor)

Tien Shinhan (beste vriend)

<< TERUG NAAR HOOFDPAGINA >>

Chiaotzu is een Z-Fighter en is de beste vriend van Tién. Hij was een koning in de film Mystical Adventure.

Krachten

Chiaotzu is de op-één-na zwakste Z-Fighter, naast Yamcha, maar hij bezit wel sterke telepathische krachten. Hij kan zich ook laten ontploffen, waardoor hij echter ook zelf sterft.

Verhaal

We zien hem voor het eerst in Dragon Ball tijdens het 22e Wereldtoernooi, waar Krillin hem in de kwartfinale uitschakelt. In die tijd traint hij samen met Tién, die hij een beetje als zijn broer beschouwt, onder Meester Shen. Later verlaat hij zijn leraar wanneer Tién en hij inzien hoe slecht hij is. Chiaotzu sluit zich samen met Tién aan bij de Z-Fighters. Wanneer Koning Piccolo de aarde terroriseert, vermoordt hij ook Chiaotzu. Later wordt hij weer teruggewenst met de dragonballs.

Na een flinke training met Tién in de bergen breekt het 23e Wereldtoernooi aan. Chiaotzu wordt in de voorrondes al door de Cyborg-vorm van geeneral Tao uitgeschakeld. Na het toernooi traint hij verder met Tién, totdat hij gewaarschuwd wordt dat binnen een jaar twee kwaadaardige saiyans de aarde zullen bereiken.

Gedurende een jaar traint hij met Krillin, Yamcha, Yajirobe en Tién op Kami's Uitkijk. In het gevecht tegen Nappa doet hij een kamikaze-aanval op de krachtpatser en sterft voor de tweede keer. Nappa blijft ongedeerd, dus zijn offer was voor niets. In het Hiernamaals traint Chiaotzu een tijd bij King Kai, totdat hij na de Frieza-saga wordt teruggewenst met de dragonballs.

Gedurende de rest van de series blijft hij met Tién trainen in de bergen, maar hij doet niet meer mee aan grote gevechten, aangezien hij qua kracht inmiddels te ver achterloopt op de andere Z-Fighters. Tijdens de Kid Buu-saga sterft hij nog wanneer de aarde ontploft. Hij wordt wederom teruggewenst met de dragonballs.

Gallerij

Around Wikia's network

Random Wiki