Wikia

Broly
Super Saiyan 1 Broly.png
Naam Broly
Leeftijd 29 jaar (of ouder)
Geboortdatum 737 (januari 25)
Ras Saiyan
Kleur ogen Zwart
Kleur haar Zwart (normaal), Blauw (Onderdrukte Super Saiyan), Geel (Super Saiyan), Groen (Legendarische Super Saiyan)
Lengte 252 cm
Gewicht normale vorm 70 kilo, lssj-vorm 130 kilo.
Power level 8.000.000
Debuut Dragon Ball Z: Broly - The Legendary Super Saiyan
Familie Paragus (Vader)
<< TERUG NAAR HOOFDPAGINA >>

Broly is een schurk afkomstig van de planeet Vegeta.

Verhaal

Naamloo.png

Baby Broly (links) naast Goku

Volgens legendes van planeet Vegeta wordt om de duizend jaar een baby geboren met een uitzonderlijk hoog krachtniveau van 10.000, een Super Saiyan, Broly was de laatste. Koning Vegeta gaf het bevel om Broly en zijn vader Paragus te doden, want zijn kracht was te groot en hij deed prins Vegeta maar zwak lijken. Vlak voordat het bevel uitgevoerd werd, onderging Broly een traumatische ervaring: de baby in de kribbe naast hem maakte hem aan het huilen door zijn eigen gehuil. De naam van die baby was Kakarot (Goku). Sinds die dag haat Broly Kakarot, wat aansluit bij een oude saiyan-legende: de baby die aan het huilen wordt gemaakt zal dat/degene haten die hem in aan het huilen bracht.

Het bevel werd niet goed uitgevoerd; Broly en Paragus werden voor dood achtergelaten, maar ze leefden nog. Toen Frieza de planeet Vegeta opblies zorgde Broly's uitzonderlijke kracht ervoor dat hij zichzelf en zijn vader kon redden. In de jaren die volgden werd Broly steeds sterker en verwoestte hij een groot deel van het universum als de Legendarische Super Saiyan'. Op den duur wist Paragus hem in bedwang te krijgen door middel van een mechanisme dat zijn krachten onder controle hield.

Paragus wilde wraak nemen op de overgebleven saiyans, gezien het feit dat Koning Vegeta hem en zijn zoon wilde doden. Bovendien waren zij de enigen die konden voorkomen dat Broly en hij het hele universum zouden overnemen. Dus zocht hij een waardeloze planeet uit en ging naar de aarde, dat is wanneer we hem het eerst zien, in DBZ-film 8.

Wanneer Paragus naar de aarde komt zoekt hij Vegeta op en hij vertelt hem dat hij de planeet Vegeta heeft herbouwd: Nieuw-Vegeta. Hij wil er weer een groot rijk van maken. Ook bedreigt de Legendarische Super Saiyan de planeet, daarom heeft hij Vegeta nodig. Vegeta, Trunks, Goku, Gohan, Piccolo, Master Roshi, Oolong en Krillin volgen Paragus naar de planeet. Daar ontmoeten ze Broly, een zwak lijkende rustige jongeman. Al snel komen de Z-fighters erachter dat Paragus hen in de maling heeft genomen; de planeet is waardeloos. Paragus onthult dan dat hij de planeet heeft uitgekozen omdat er een meteoriet aankomt die de planeet zal verwoesten met hen erop. Hijzelf zal een basis op aarde gaan maken. Plotseling kan Paragus Broly niet meer houden. Gedreven door zijn haat tegen vooral Goku roept hij zijn krachten op en begint te vechten. Wanneer Paragus dan maar alleen van de snel ontploffende planeet wil vluchten, perst Broly hem in zijn saiyan-ruimtehuls fijn. De dood volgt snel.

Goku, Gohan, Vegeta, Trunks en Piccolo worden allemaal verslagen door Broly, die zelf de Legendarische Super Saiyan blijkt te zijn. Uiteindelijk geven Gohan, Vegeta (hoewel eerst aarzelend), Trunks en Piccolo hun energie aan Goku, die Broly met een energiebal wegschiet. De Z-Fighters vluchten van de planeet af en de planeet ontploft. Iedereen gaat er van uit dat Broly dood is.

Brolly-1-.jpg

Broly, Legendarische Super Saiyan

Maar niets blijkt minder waar. In DBZ-film 10, een jaar of zeven later, stort Broly in een saiyan-ruimtehuls zwaargewond neer op Aarde. Al snel is hij weer op krachten en hij neemt het op tegen Goten (in wie hij Kakarot ziet), Trunks, Gohan en Videl. Uiteindelijk lijkt hij verslagen te zijn wanneer hij in een lavastroom terechtkomt, maar hij overleeft het. Videl is inmiddels verslagen, de anderen zijn gewond en alleen Gohan lijkt nog echt in het gevecht te zitten. Dankzij draak Shenron keert Goku even terug op Aarde en samen met Goten en Gohan vuurt hij een Kamehameha af op Broly met hulp van Goku. Broly sterft deze keer echt.

Broly keert nog terug in DBZ-film 11, als een bio-strijder, gecreëerd uit het bloed van de originele Broly. Niemand kan hem aan, maar uiteindelijk maakt de bio-krijger contact met zeewater en versteent. Goten, Trunks en Krillin blazen hem vervolgens op, wat werkelijk het einde voor de krachtpatser betekent.

Broly komt in 2015 terug in een film als een Super Saiyan-god (alleen Goku is tot nu toe een Super Saiyan-god geworden).

Technieken

180px-Broly SSJ3 art in RB2-1-.jpg

Broly als Super Saiyan 3, in het spel Raging Blast

Galerij

Around Wikia's network

Random Wiki