Wikia

Android14.jpg
Android 14
is Dr. Gero's veertiende creatie, die voorkomt in de zevende Dragon Ball Z-film. Het is een grote witte krijger met lang zwart haar. Hij is gemaakt om wraak te nemen op Goku, die als kind het Red Ribbon-leger heeft vernietigd.

Nadat Dr. Gero werd vermoord door Android 17, nam een ondergrondse supercomputer zijn taak over en maakte de Android 13 tot en met 15 compleet.

Biografie

De eerste androïdes die we te zien krijgen zijn 14 en 15. Android 14 is erg groot, terwijl Android 15 juist erg klein is. Ze zoeken Goku op, onderweg de stad vernietigend. Als ze Goku gevonden hebben vertrekken ze naar een plaats waar ze rustig kunnen vechten. Toekomstige Trunks volgt hen. Nadat Goku en Trunks een tijdje met de Android 14 en 15 gevochten hebben arriveert Android 13 op het slagveld. Hij neemt het op tegen Goku, en Trunks moet het nu alleen zien te redden tegen 14 en 15. Het gaat niet al te best, en beide saiyans zijn aan de verliezende hand. Als het erop lijkt dat Android 13 Goku gaat doden schiet Vegeta te hulp. De saiyan-prins neemt Android 15 als tegenstander en het gevecht gaat weer verder. Als alle drie de saiyans weer dreigen te verliezen krijgen ze er genoeg van en worden Super Saiyan. Piccolo komt aan om Goku te helpen met het gevecht tegen Android 13. Vegeta schiet Android 15 kapot en Trunks vernietigt Android 14 met zijn zwaard. De chips uit Android 14 en 15 verdwijnen in het lichaam van Android 13, die een supervorm van zichzelf bereikt.

Around Wikia's network

Random Wiki