Wikia

Aanvoerder Ginyu
250px-CaptainGinyuNV-1-
Ginyu en zijn mannen vinden Vegeta, Krillin en Gohan.
Naam Aanvoerder Ginyu
Leeftijd {{{leeftijd}}}
Geboortdatum {{{geboortedatum}}}
Ras Onbekend
Kleur ogen Rood
Kleur haar Geen
Gewicht Ongeveer 200 cm
Power level 120.000
Debuut DBZ Aflevering 60: Bulma's Big Day (Bulma's Grote Dag)
Familie Frieza (baas)

Recoome (partner)
Jeice (partner)
Burter (partner)
Guldo (partner)

Aanvoerder Ginyu is de leider en het oudste lid van een elite groep huurlingen die bekend staan als de Ginyu-eenheid, het elite-leger van Frieza. Een van de wat ongewone eigenschappen van de Ginyu-eenheid is hun mogelijkheid om "poses aan te nemen". Aanvoerder Ginyu doet dit altijd heel erg serieus, hoewel de meeste van deze poses er heel erg komisch uit zien.

Kracht

Aanvoerder Ginyu heeft al vaak aangetoond dat hij slim was, zoals aangetoond toen hij zijn speciale techniek voor het eerste gebruikte en wanneer dat hij aan Frieza zegt dat er een wachtwoord is tot het oproepen van de namekiaanse Shenron. Aanvoerder Ginyu is ook heel goed in vechten en hij bezit de mogelijkheid om door een speciale techniek van lichaam te wisselen met zijn tegenstander.

Qua snelheid was Ginyu langzamer dan Goku en Burter, ondanks het feit dat hij een grotere power level had.

Toen Ginyu het lichaam van Goku stal, had hij aanvankelijk bijna de volle kracht en snelheid die Goku had zonder zijn Kaio-ken. Maar zodra Ginyu zijn kracht tot 180.000 probeerde te verhogen, verlaagde hij het uiteindelijk tot 23.000 (en bleef nog zwakker worden in de Funimation-dub van DBZ).

Verhaal

Samen met Recoome, Jeice, Burter en Guldo, is dit team ingehuurd door de schurk Frieza om alle dragonballs op de planeet Namek te vangen, om Frieza zo welke wens dan ook te laten doen.

Wanneer Aanvoerder Ginyu opgeroepen wordt denkt hij dat de andere vier leden Vegeta, Gohan en Krillin wel aan kunnen. Maar wanneer Goku verschijnt en de Ginyu's verslaat, moet hij zelf gaan vechten. Hij merkt dat Goku veel sterker dan hij is en hij gebruikt zijn speciale techniek. Het overnemen van iemand anders lichaam. Hij slaat zichzelf zodat zijn lichaam verzwakt is en verwisselt dan van lichaam met Goku. Aanvoerder Ginyu gaat dan terug naar het schip van Frieza, waar hij Vegeta, Krillin en Gohan tegen komt. Hij kan echter de kracht die Goku had niet in het lijf vinden. Ginyu wordt in elkaar geslagen door Vegeta en Ginyu probeert dan met Vegeta van lichaam te wisselen. Goku gooit zichzelf tussen de straal en Goku zit weer in zijn eigen lichaam. Ginyu probeert het nog een keer en dan gooit Goku een kikker naar de straal zodat Ginyu verwisselt van lichaam met een kikker. Na een tijdje komt Ginyu Bulma tegen en verwisselt met haar van lichaam. Maar dat wordt snel weer ongedaan gemaakt en Ginyu leeft verder als een kikker.

Stemmen

  • Japanse: Hideyuki Hori (DBZ), Katsuyuki Konishi (DB Kai)
  • Engelse:
    • Ocean Group: Richard Newman
    • Funimation: Dale Kelly (Originele dub), Brice Armstrong (Videospellen en de geremasterde dub), R. Bruce Elliot (DB Kai, videospellen vanaf Raging Blast 2 en verder en DB Super)
    • Bang Zoom!: Richard Epcar